Regulamin II Wyścigu Rowerowego dzieci i młodzieży
1. Cel:
• wyłonienie zwycięzców w wyścigu rowerowym z podziałem na kategorie wiekowe i płeć
• upowszechnianie bezpiecznego poruszania się podczas jazdy rowerem
• propagowanie zasad „fair play” w rywalizacji sportowej wśród rówieśników
• aktywne spędzenia czasu wolnego dzieci i młodzieży
• integracja środowiska lokalnego
2. Organizator wydarzenia:
UKS „Top” Solec Kujawski przy współpracy:
Miasta i Gminy Solec Kujawski, Szkoły Podstawowej nr 1 w Solcu Kujawskim, Grupy Bizon Solec Kujawski.
3. Termin i miejsce:
22 sierpnia 2020 roku (sobota) – Szkoła Podstawowa nr 1 oraz ulice miasta: Tartaczna, Kujawska, marsz. Józefa Piłsudskiego.
4. Kategorie wiekowe:
- dzieci do 7 lat (2013 i młodsi)
- 8 - 10 lat (2012 – 2010)
- 11 - 13 lat (2009 – 2007)
- 14 - 15 lat (2006 – 2005)
W każdej kategorii osobne klasyfikacje dziewcząt i chłopców.
5. Sposób rekrutacji:
UWAGA WAŻNE !!!
W wyścigu mogą brać udział tylko mieszkańcy miasta i gminy Solec Kujawski. Zapisy do wyścigu trwają do 19.08.2020 r. i odbywają się wyłącznie poprzez platformę internetową, pod adresem https://elektronicznezapisy.pl/event/5054/strona.html
UWAGA! KONTO NA PORTALU ZAKŁADANE JEST NA OSOBĘ DOROSŁĄ, KTÓRA NASTĘPNIE ZAPISUJE DZIECI DO WYŚCIGÓW (opcja „Zapisz inną osobę”).
Obowiązuje zgoda rodziców lub prawnego opiekuna na udział w wyścigu. Zgodę można pobrać ze strony www.elektronicznezapisy.pl podczas zapisów lub otrzymać osobiście u Animatora Sportu w Szkole Podstawowej nr 1 w godzinach 16:00 – 21:00 A NASTĘPNIE WYPEŁNIONĄ ODDAĆ NAJPÓŹNIEJ W DNIU WYŚCIGU W MOMENCIE ODBIERANIA NUMERU STARTOWEGO!
W zawodach nie mogą startować dzieci:
- u których występują objawy wskazujące na chorobę zakaźną w postaci zakażenia na wirus COVID - 19,
- są w trakcie odbywania obowiązkowej izolacji lub kwarantanny związanej z zakażeniem wirusem COVID - 19,
- zamieszkują z osobą, która jest poddana obowiązkowej izolacji lub kwarantannie związanej z zakażeniem wirusem COVID - 19,
- w ciągu tygodnia miały kontakt z osobą podejrzaną o zakażenie, zachorowanie lub skierowaną do izolacji w związku z zakażeniem wirusem COVID - 19.
6. Harmonogram wyścigu:
Obowiązuje dostarczona do organizatorów zgoda rodziców lub prawnego opiekuna na udział w wyścigu. Każdy uczestnik odbiera przed wyścigami numer startowy w biurze zawodów. Biuro zawodów znajduje się przy Szkole Podstawowej nr 1 (czynne w godzinach 8.30 - 9.45).
9.50 – 10.00 Zablokowanie trasy Wyścigu (ulice: Tartaczna, Kujawska, marsz. Józefa Piłsudskiego)
10.00 – 10.15 Przejazd całej grupy uczestników – zapoznanie z trasą
10.15 – 10.25 Przygotowanie do startu pierwszego wyścigu (roczniki 2013 i młodsi oraz roczniki 2012 – 2010)
10.25 – 10.40 Start pierwszego wyścigu na dystansie 1250 m (1 pętla)
10.40 – 10.50 Przygotowanie do startu drugiego wyścigu (roczniki 2009–2007)
10.50 – 11.05 Start drugiego wyścigu na dystansie 2500 m (2 pętle)
11.05 – 11.15 Przygotowanie do startu trzeciego wyścigu (roczniki 2006–2005)
11.15 – 11.45 Start trzeciego wyścigu na dystansie 5000 m (4 pętle)
11.45 – 12.00 Sprzątanie barierek, taśm i pachołków wyznaczających trasę
7. Nagrody:
- medale dla trzech najlepszych zawodników i zawodniczek w każdej kategorii wiekowej (zarówno wśród dziewcząt i chłopców),
- nagrody rzeczowe za miejsce I-III w każdej kategorii wiekowej (zarówno wśród dziewcząt i chłopców).
Medale okolicznościowe dla wszystkich startujących w wyścigu rowerowym.
8. Obowiązki uczestników imprezy:
- dostosowanie się do postanowień niniejszego regulaminu oraz poleceń organizatorów imprezy, szczególnie dotyczących zachowań związanych z zagrożeniem wirusem COVID - 19
- przestrzeganie zasad bezpieczeństwa oraz fair play
9. Płatności:
- udział w wyścigu jest bezpłatny
10. Informacje dodatkowe:
- wyścigi odbędą się z zastosowaniem elektronicznego pomiaru czasu
- do wyścigu zostaną dopuszczone wyłącznie osoby, które przejdą pozytywną weryfikację w biurze zawodów
- warunkiem podstawowym do wzięcia udziału w wyścigu jest posiadanie kasku rowerowego
- organizator dysponuje niewielką liczbą kasków, które mogą zostać użyczone na potrzeby wyścigu
- każdy uczestnik II Wyścigu Rowerowego wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych oraz wizerunku w przekazach telewizyjnych, radiowych, internetowych i innych materiałach promocyjnych w formie drukowanej (prasa, plakaty, foldery) przez organizatorów oraz partnerów akcji (sponsorów wyścigu)
- uczestników wyścigu obowiązuje ubiór i obuwie sportowe
- każdy uczestnik wyścigu ma zapewnioną opiekę lekarską na całej jej trasie
- brak depozytu
Poniżej kilka zdjęć z ubiegłorocznego Wyścigu.
Koordynator imprezy:
Sebastian Mędlewski
tel. 500-002-520
e-mail: sebastian_medlewski@wp.pl