I Wyścig Rowerowy z okazji Dnia Dziecka przed nami!
Regulamin I Wyścigu Rowerowego z okazji Dnia Dziecka
1. Cel:
• wyłonienie zwycięzców w wyścigu rowerowym z podziałem na kategorie wiekowe i płeć
• upowszechnianie bezpiecznego poruszania się podczas jazdy rowerem
• propagowanie zasad „fair play” w rywalizacji sportowej wśród rówieśników
• aktywne spędzenia czasu wolnego dzieci i młodzieży
• integracja środowiska lokalnego 2. Organizator wydarzenia:
UKS „Top” Solec Kujawski przy współpracy:
Miasta i Gminy Solec Kujawski, MUKS „Wisełka” Solec Kujawski, Szkoły Podstawowej nr 1 w Solcu Kujawskim,
Grupy „Bizon” Solec Kujawski, Komendy Hufca w Solcu Kujawskim.
3. Termin i miejsce:
1 czerwca 2019 roku (sobota) – Szkoła Podstawowa nr 1 oraz ulice miasta:
Tartaczna, Kujawska, marsz. Józefa Piłsudskiego.
4. Kategorie wiekowe:
- dzieci do 7 lat (2012 i młodsi)
- 8 - 10 lat (2011 – 2009)
- 11 - 13 lat (2008 – 2006)
- 14 - 16 lat (2005 – 2003)
W każdej kategorii osobne klasyfikacje dziewcząt i chłopców.
5. Sposób rekrutacji:
W wyścigu mogą brać udział tylko mieszkańcy miasta i gminy Solec Kujawski. Zapisy do wyścigu trwają do 29.05.2019 r. (środa) i odbywają się drogą mailową: ukstopsolec@wp.pl lub osobiście u Animatora Sportu na boisku Orlik w Szkole Podstawowej nr 1 od poniedziałku do piątku w godzinach 16:00 – 21:00.
6. Harmonogram wyścigu:
Obowiązuje zgoda rodziców lub prawnego opiekuna na udział dziecka
w wyścigu. Osoby zgłaszające się mailowo otrzymają druk zgody
w wiadomości zwrotnej. Osoby zapisujące się u Animatora Sportu otrzymają druk zgody osobiście.
Przed wyścigiem każdy uczestnik odbiera numer startowy w biurze zawodów. Warunkiem otrzymania
numeru startowego jest dostarczenie podpisanej zgody przed zawodami. Biuro zawodów znajduje się
przy Szkole Podstawowej nr 1 (czynne w dniu wyścigu w godzinach 8.30 - 9.45).
9.50 – 10.00 Zablokowanie trasy wyścigu (ulice: Tartaczna, Kujawska, marsz. Józefa Piłsudskiego)
10.00 – 10.15 Przejazd całej grupy uczestników – zapoznanie z trasą
10.15 – 10.25 Przygotowanie do startu pierwszej grupy:
dzieci do 7 lat (roczniki 2012 i młodsi) oraz dzieci w wieku 8 - 10 lat (2011 – 2009).
Prowadzone będą oddzielne klasyfikacje dzieci do lat 7 i dzieci w wieku 8 - 10 lat.
10.25 – 10.40 Start pierwszej grupy na dystansie 1250 m (1 pętla)
10.40 – 10.50 Przygotowanie do startu drugiej grupy:
11 - 13 lat (roczniki 2008 – 2006)
10.50 – 11.05 Start drugiej grupy na dystansie 2500 m (2 pętle)
11.05 – 11.15 Przygotowanie do startu trzeciej grupy:
14 - 16 lat (roczniki 2005 – 2003)
11.15 – 11.45 Start trzeciej grupy na dystansie 5000 m (4 pętle)
11.45 – 12.00 Sprzątanie barierek, taśm i pachołków wyznaczających trasę
12.00 - 12.30 Dekoracja najlepszych zawodników
7. Nagrody:
- medale dla trzech najlepszych zawodników i zawodniczek w każdej z czterech
kategorii wiekowych (osobno wśród dziewcząt i chłopców),
- nagrody rzeczowe za miejsce I-III w każdej z czterech kategorii wiekowych
(osobno wśród dziewcząt i chłopców),
Medale okolicznościowe dla wszystkich startujących w wyścigu rowerowym.
8. Obowiązki uczestników imprezy:
- dostosowanie się do postanowień niniejszego regulaminu oraz poleceń organizatorów imprezy
- przestrzeganie zasad bezpieczeństwa oraz fair play
9. Płatności:
- udział w wyścigu jest bezpłatny
10. Informacje dodatkowe:
- każdy uczestnik I Wyścigu Rowerowego z okazji Dnia Dziecka wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych oraz wizerunku w przekazach telewizyjnych, radiowych, internetowych i innych materiałach promocyjnych
w formie drukowanej (prasa, plakaty, foldery) przez organizatorów oraz partnerów akcji (sponsorów wyścigu)
- do wyścigu zostaną dopuszczone wyłącznie osoby, które przejdą pozytywną weryfikację w biurze zawodów
- warunkiem koniecznym do wzięcia udziału w wyścigu jest posiadanie kasku rowerowego
- organizator dysponuje niewielką liczbą kasków, które mogą zostać użyczone na potrzeby wyścigu
- uczestników wyścigu obowiązuje ubiór i obuwie sportowe
- każdy uczestnik wyścigu ma zapewnioną opiekę lekarską na całej trasie biegu
- organizator zapewnia uczestnikom szatnie z pełnym zapleczem sanitarnym
- brak depozytu
Koordynator imprezy:
Sebastian Mędlewski
tel. 500-002-520
e-mail: sebastian_medlewski@wp.pl